Ontmoet

Jurjen

''Word de CEO van je eigen idee''

Jurjen. ‘Mr. CRO’. Hij werkt al 18 jaar vol passie bij valantic, had verschillende functies en richtte de afdeling Online Marketing op. Conversieoptimalisatie is zijn ding. Als specialist op dat gebied wordt hij vaak gevraagd als keynote spreker en hij schreef er ook een bestseller over. Maar er is een ding waarover hij misschien nog wel meer gepassioneerd is dan over CRO en dat is innovatie. Als directeur Innovatie ziet hij het als zijn missie om een voedingsbodem te creëren voor nieuwe ideeën. De ruimte om daarmee bezig te zijn, dat is dus typisch valantic.

‘Innovatie is geen afdeling, het is een mindset, iets wat ik probeer aan te jagen door het hele bedrijf. We geloven erin omdat het tot hele mooie dingen kan leiden. De afdeling Online Marketing is eigenlijk ook begonnen als een innovatie en nu is het een team dat al meer dan tien jaar lang elk jaar nominaties en awards binnensleept. Hetzelfde geldt voor Sana Commerce, dat nog is ontstaan vanuit ISM en nu een wereldspeler is, en voor onze Magento Accelerator die de webshops van onze klanten succesvoller maakt. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Innovatie zit dus echt in het DNA van valantic.’

We vieren successen en mislukkingen
‘Wat ik heel erg stimuleer is dat mensen echt de CEO zijn van hun eigen idee. Het is jouw idee, dus jij gaat het verder brengen. Wij zijn er om je te helpen en aan te moedigen als je even met een tegenslag te maken hebt. Want innovatie is vallen en opstaan. Dat hoort er gewoon bij. Slechts tien procent van alle ideeën wordt een succes. Maar die tien procent zorgt er wel voor dat wij en onze klanten voorop blijven lopen.
Innovatie is onderweg leren en kansen zien in gesprekken met klanten en met elkaar. Je hebt dus ook wel ondernemende mensen aan boord nodig. Maar als je een kans ziet en je hebt een idee dan heb je bij ons ook niet meer dan één A4 nodig om ermee aan de slag te gaan. Zie ik ook een kans? Dan is het mijn taak om er budget voor te krijgen en zodat het uitgevoerd kan worden. Dat idee kan slagen en dat kan ook floppen, maar er is heel veel ruimte binnen het bedrijf om te ondernemen. Dat is denk ik wel het mooiste aan de cultuur van ons bedrijf.’
Goed idee? Go for it!
‘Iedereen die een idee heeft, is welkom in het innovatieprogramma. Op dit moment zijn er ongeveer twintig mensen die binnen het innovatieprogramma aan hun idee werken. We hebben zoveel disciplines in huis, strategen, data analisten, technici, designers, online marketeers, eigenlijk alles wat je voor online nodig hebt. Dus als je iets niet zelf kan, dan kun je je collega erbij betrekken. En het mooiste is, dat zijn allemaal toppers op hun gebied.

Innovatie werkt alleen als mensen echt ‘committed’ zijn. Je moet willen dat jouw idee slaagt, je moet ervoor gaan. En er moet support zijn. Wat we niet willen is dat iemand een mooi idee heeft maar het gevoel krijgt dat er niemand is om te helpen of dat niemand er tijd voor heeft. Er mag bij ons nooit iemand vertrekken omdat er geen ruimte was voor innovatie. Dan heb ik mijn werk niet goed gedaan.

De overname door valantic zie ik voor innovatie eigenlijk als een enorme kans. We gaan meer internationale klanten bedienen. Dus als we nu iets nieuws bedenken dan is er ook de potentie om iets uit te rollen op veel grotere schaal. The sky is the limit! Hoewel, een echte innovator doet natuurlijk niet aan limieten. Je moet groot durven dromen.’

Stel een job alert in

Mis geen enkele interessante vacature