Ontmoet

Rik

“Iedere deal moet je vieren, maar het is het resultaat dat telt”

Rik en valantic ‘go way back’. Als kenner van ERP en e-commerce zet hij in 2011 het salesteam op van Sana Commerce, dat is ontstaan uit ISM. Nadat het team is uitgegroeid tot 35 man wereldwijd, vindt Rik het tijd voor een nieuwe uitdaging. Als hij na een aantal jaren op een nieuw kruispunt in zijn carrière staat, belt Niek Bosua. Dezelfde man die hem in 2011 vroeg het salesteam van Sana op te zetten is nu als CEO van valantic op zoek naar een senior sales. Ze zijn er snel uit.

“Wat me enorm aanspreekt hier is de professionaliteit door alle lagen heen. Bij ons zijn ook de juniors gewoon heel goed in hun vak. Ze zijn eigenlijk seniors in hun specialisme. En dat haalt de klant dus in huis. Dat klinkt als een mooi verhaal, maar ik hoor dat ook terug van klanten. We zijn gewoon een superleuk nuchter Rotterdams bureau dat dankzij het samengaan met valantic een serieuze speler is in Europa.”
No-nonsense, yes-team spirit
“Tegelijkertijd is de sfeer heel prettig, er is weinig hiërarchie en iedereen staat klaar voor elkaar. Als je goed bent in wat je doet en gaat voor het gezamenlijke doel dan pas je hier zeker. Er is echt een no-nonsense cultuur, maar het is allesbehalve saai. We vieren onze successen samen. Even lawaai maken, high fiven met iedereen en weer door. In de weekly zet Niek (CEO) ook altijd wel mensen in het zonnetje. Dat kan voor een commercieel succes zijn of gewoon omdat iemand keihard z’n best heeft gedaan.

De borrels zijn ook altijd leuk. Ik ben toevallig een van de oudere collega’s hier, maar het maakt dus echt niet uit of je 20 bent of 40. Iedereen kent elkaar wel en kletst met elkaar. We doen met z’n allen ook leuke dingen. Net als in het werk is er veel ruimte voor eigen initiatief als je een leuk idee hebt. Wil jij een kanowedstrijd voor het hele bedrijf organiseren op de Schie? Ga het maar doen.”
Een award is een award, die win je omdat je de beste bent
“We staan allemaal wel optimistisch in het leven. Mensen zijn enthousiast, trots op wat ze doen. Maar naar buiten toe zijn we eigenlijk iets te bescheiden, daar mag best verandering in komen. We mogen best op dat podium gaan staan. We zijn het oudste e-commerce bureau van Nederland, hebben alle crises overleefd, we hebben waanzinnig gave klanten en we behalen successen en awards. Alle reden dus om trots te zijn.

Wat we ook hebben zijn zeer tevreden klanten. Die komen met heel verschillende vragen bij ons. Ik spreek bijna altijd met klanten die grote plannen hebben maar geen idee hebben hoe ze daar moeten komen. Wij helpen ze dan om die ambitie waar te maken.

Onze aanpak is heel concreet en resultaatgericht. We willen ook echt worden afgerekend op onze resultaten. Onze consultants checken steeds met de klant of alles nog volgens afspraak gaat, wat er af is en wat er de komende periode gaat gebeuren. Dat is wat we bedoelen als we zeggen dat we ‘serious about results’ zijn.”
Grootste van Europa
“Mijn ambitie is om als valantic Nederland meer grote klanten te bedienen en meer full service te worden. Ik wil de komende tijd de verbinding met onze Duitse collega’s leggen om te kijken hoe we samen nog sterker kunnen worden. Grotere, meer complexen opdrachten binnenhalen. Ik heb een superleuk team, doe dingen die ik leuk vind en ik word iedere dag nog aangenaam verrast door het werk van mijn collega’s. Als we dit groter kunnen maken dan word ik daar heel gelukkig van.”

Stel een job alert in

Mis geen enkele interessante vacatures