Overslaan naar content

Pimcore Consultant

  • Delivery & Consultancy

Functieomschrijving

Als Pimcore Consultant ben je verantwoordelijk voor de implementatie en optimalisatie van Pimcore als PIM/DAM/MDM in het e-commerce landschap van onze klanten. Hierbij bepaal je de ideale set-up, data model, richt je werkprocessen in, en zorg je ervoor dat de data zo efficiënt mogelijk bij de juiste kanalen terecht komt. Daarnaast zorg je er samen met een business consultant en Delivery Manager voor dat het project zo efficiënt mogelijk wordt opgeleverd en ben je onderdeel van het team wat de klant begeleid in het adoptieproces van Pimcore.

Je zorgt ervoor dat de business requirements worden vertaald naar technische oplossingen die mogelijk zijn in Pimcore. En help je de klant om het maximale uit het platform te halen zodat er zo min mogelijk maatwerk nodig is. Je werkt mee aan voorstellen voor nieuwe klanten, en helpt het team om de Pim(core) propositie succesvol te houden.


Wat ga je doen als Pimcore Consultant?

  • Opstellen en inrichten van datamodellen bij de inrichting van een nieuwe Pimcore omgeving;
  • Vertalen van business requirements in passende oplossingen binnen Pimcore;
  • Demo’s organiseren voor prospects;
  • Organiseren en adviseren van onze eigen development teams om maatwerk in een zo efficient en effectief mogelijke wijze te implementeren;
  • Het adviseren van klanten bij het gebruik van Pimcore, zodat ze het maximale uit het platform halen;
  • Als het platform is ingericht blijf je op zoek naar verbeteringen om alles uit het platform te halen.

Vereisten

Ben jij die Pimcore Consultant die wij zoeken?

Om succesvol te kunnen zijn in deze rol is het key dat je ervaring hebt met (intern) klantcontact in online oplossingen/software. Maar wil je echt slagen in de rol, dan heb jij de volgende musthaves:

  • Een afgeronde bachelor- of master opleiding;
  • Minimaal 6 jaar ervaring in implementeren van (PIM) software, waarvan 3 jaar ervaring met Pimcore;
  • Relevante kennis van Adobe Commerce, Shopware, Shopify, Akeneo, Symfony is een pré;
  • Relevante kennis van en ervaring met het integreren van systemen, bijvoorbeeld middels REST/SOAP API's;
  • Uitstekende ervaring van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Ervaring aan de bureauzijde is een pré;
  • Technisch onderlegd: je begrijpt hoe Pimcore is opgezet, en kan business requirements vertalen naar een technische oplossing;
  • Ervaring in het opstellen van bedrijfsprocessen;
  • Oplossingsgericht vermogen: bij uitdagende eisen of complexe ontwerpen, behoud je het overzicht en werk je naar de beste oplossing voor alle stakeholders;
  • Je vind het leuk om te werken met een hoge mate van bedrijfs complexiteit bij onze klanten, zonder het overzicht van het grote geheel te verliezen;
  • Ervaring met implementatie trajecten waarbij een PIM werd toegevoegd of vervangen is een pré;
  • Je hebt affiniteit met het migreren van data van het voorgaande systeem (of oplossing) naar Pimcore.


Wat kan je van ons verwachten?

Een buitengewoon leuke werkomgeving waarbij onze mensen centraal staan. We zijn officieel erkend als Great Place To Work®’. En dat blijven we graag. Daarom zorgen we dat verder alles goed voor je geregeld is, dat betekent:

  • Jij kiest hoeveel je werkt. 32, 36 of 40 uur;
  • Een mooi salaris dat past bij jouw kennis en ervaring;
  • 8% vakantiegeld, uitbetaald per maand of jaarlijks, wanneer jij het wil;
  • Flexibele werktijden, als je maar voor je collega’s en klanten bereikbaar bent!
  • 25 vakantiedagen per jaar (op basis van een fulltime dienstverband). Niet genoeg? Je hebt de mogelijkheid om dagen bij te kopen;
  • Hybride werken. Jij bepaalt zelf wanneer je thuis werkt en wanneer je op kantoor aanschuift of waar je denkt dat je nodig bent;
  • Jouw gezondheid staat op 1: je krijgt jaarlijks een vitaliteitsbudget van €200,- per jaar;
  • Een goede pensioenregeling; een werkgevers-/werknemersbijdrage die 50/50 verdeeld is. Je hebt de mogelijkheid om extra pensioen bij te sparen;
  • Je mag iedere 36 maanden tot €1.000,- declareren voor de aanschaf van een nieuwe telefoon. Ook krijg je een maandelijkse telefoonvergoeding van €10,- netto voor je abonnementskosten.

En dit bieden we je ook nog allemaal:

  • Een goede thuiswerkregeling: voor elke dag dat je thuis werkt, krijg jij een bijdrage van €2,50. Daarnaast heb je 1x per 3 jaar recht op een vergoeding van €300,- voor het inrichten van je werkplek. Bijvoorbeeld voor een bureau(stoel), tweede scherm, toetsenbord en muis of headset. Een mooi achtergrondje? Zorgen we voor;
  • Een goede reiskostenregeling van €0,23 cent per kilometer of een NS Business Card én de mogelijkheid om een (elektrische) fiets te leasen;
  • Gezelligheid met collega’s wordt maximaal gefaciliteerd. Elke dag is ons valantic Café open waar we met elkaar de dag af kunnen sluiten als er wat te vieren is. Daarnaast organiseren we iedere maand een fysieke bijeenkomst die je niet wilt missen!
  • Een laptop regelen wij voor je;
  • Is je droom werken in het buitenland? Een workation kan altijd bij ons;
  • Iedere dag vers fruit op kantoor;
  • Successen vieren we met elkaar in onze succescorner;
  • Internationale omgeving; onze business updates zijn in het Engels;
  • Sporten tussen werktijd door;
  • Als je het leuk vindt, kan je mee op wintersport;
  • We organiseren een jaarlijkse sportdag.
Delivery & Consultancy

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar
Apply with Indeed onbeschikbaar

Kimberly Verschoor (valantic NL)

Recruitment Partner recruitment@valantic.nl

Rebecca Stevens

Rebecca Stevens (valantic BE)

People Lead rebecca.stevens@cpt.valantic.com