Overslaan naar content

valantic Ons verhaal

De beste digital commerce agency van Europa zijn en blijven.

Dat is onze ‘mens op de maan’, de missie waar we met z’n allen elke dag voor gaan. En in onze ogen kan dat maar op een manier: door het verschil te maken voor onze klanten en al onze passie en expertise in te zetten voor hun succes. Door elke dag ons bed uit te komen met de drang om de digitale transformatie bij onze klanten te versnellen en échte resultaten te laten zien. Wij willen ervoor zorgen dat het samenspel tussen onze klant en ons een succesverhaal wordt. Een winnend een-tweetje. Wij gaan voor de finale van de Champions League en zijn pas tevreden als we samen met onze klant op het hoogste treetje staan met de beker in de lucht. Gejuich, confetti, dat werk.

Onze kernwaarden

Bij valantic houden we van happy nerds. Yep, dat zijn wij – een bonte mix van enthousiaste en gepassioneerde vakidioten die elke dag met een glimlach op het gezicht aan de slag gaan. Bij ons draait alles om impact maken. We geloven dat wat we doen ertoe doet - alleen op het hoogste niveau. Samen zijn we geen team, we zijn one team – een bende gelijkgestemde digitale experts die elkaar aanmoedigen, stimuleren om continu te verbeteren én ondersteunen. Eerlijk is eerlijk, fairness zit in ons DNA. Eerlijke kansen, eerlijke behandeling – dat is hoe we werken. Oh, en we zijn behoorlijk entrepreneurial hier. Heb je een wild idee? Geweldig! We moedigen creativiteit en eigen initiatief aan. Bij ons krijg je de vrijheid om te groeien en je eigen stempel te drukken. Zo zoeken we altijd naar vernieuwing, denken we buiten de gebaande paden en lopen we voorop in de markt.

Together, ahead in digital.

Onze geschiedenis: van studentenkamer naar Champions League

Ons verhaal begint in 1992 op een studentenkamer in Rotterdam-Kralingen. Jan-Kees de Jager en Karel van der Woude hebben elkaar een paar jaar eerder leren kennen op Neyenrode en delen een grote interesse in slimme informatietechnologie als manier om marketingdoelen te realiseren. Eigenlijk zitten we dan nog in de steentijd. Online? Nooit van gehoord. Het Internet moet je zoeken in de bieb van je woonplaats of je uni, retail speelt zich af in fysieke winkels. Maar kansen om te innoveren zien ze genoeg. Vanaf het begin ligt de focus op het succes van onze klanten. Op oplossingen die bedrijven in staat stellen om op een nieuwe manier hun klanten te bedienen. In eerste instantie zijn dat nog fysieke informatiezuilen in winkels als Bruna, Bijenkorf en Hema. Mooie klanten, die naast de eerste retailprijzen ook mooie anekdotes opleveren. Zoals over de poging om voor een bezoekende klant het studentenhuis op een kantoor te laten lijken met wat lakens en een paar huisgenoten met een laptop. Of over het afleveren van informatiezuilen bij de klant, met een auto die rijp was voor de sloop. Dat jeugdig enthousiasme en improvisatievermogen typeert ons nog steeds. Alleen dan een stukje professioneler natuurlijk.

Next level

We ontgroeien al snel de studentenkamer. We verhuizen naar een kantoorpand in het centrum van Rotterdam, waar we op de groei huren. Want ondertussen krijgen we steeds vaker vragen van klanten over online mogelijkheden, websites en webshops en dat zorgt voor een enorme versnelling. Niet alleen in Nederland groeien we herhaaldelijk uit ons jasje. Ook in Oekraïne, waar we een vestiging openen en een team gedreven developers werkt aan solide platforms die makkelijk zijn in het gebruik, moeten we al snel naar een grotere ruimte op zoek. De energie van die eerste jaren, de passie van het ondernemen, het pionieren, de team spirit is iets wat zich diep nestelt in het DNA van ons bedrijf. En dat levert mooie dingen op. We groeien mee met de vragen van onze klanten. In store communicatie wordt online communicatie. E-commerce komt op en gaat door het dak, multichannel wordt crosschannel wordt omnichannel. En bij al die nieuwe ontwikkelingen lopen wij voorop. Dat zie je ook aan onze organisatie. Er ontstaan verschillende business units. De afdeling Online Marketing wordt opgezet.