Ondernemend en open
In de loop der jaren ontstaan er binnen ISM-eCompany verschillende start ups. Ook dat is typerend voor hoe we in de wedstrijd staan. We zijn innovator én incubator. Als je mogelijkheden ziet om iets te ontwikkelen, een bestaand product te verbeteren of functionaliteiten handig samen te voegen in een nieuw product, én je kunt anderen overtuigen van je idee, dan krijg je de ruimte om met dat idee aan de slag te gaan. Dat, én een pizzavond, is ook de basis van SANA Commerce, in 2008. Het is het grootste bedrijf dat is voortgekomen uit ISM, met ruim 600 medewerkers, verspreid over de wereld. Iets wat we in al die jaren ook koesteren is de open cultuur; iedereen bij elkaar, samen sparren, samen bouwen en veel lol. Die energie willen we vasthouden als het weer tijd wordt om een nieuw kantoor te zoeken. En zo komen we terecht in een Rotterdams icoon, en inmiddels Unesco Werelderfgoed, de Van Nelle Fabriek. En daar zitten we nu nog steeds. Met z’n allen bij elkaar, grote ramen om de blik fris te houden en een gezellige bar om successen te vieren.
Klaar voor de toekomst
In de afgelopen tien jaar zijn we echt volwassen geworden. Maar saai, dacht het niet. De markt is steeds complexer geworden, digital commerce heeft een enorme vlucht genomen. In die extreem competitieve markt zijn we er met de beste mensen in geslaagd om een autoriteit op het gebied van e-commerce te worden en te blijven. Een toonaangevend digital agency. We hebben de internetbubbel (OK boomer) overleefd, dankzij no-nonsense bedrijfsvoering en doordat we geen lucht verkopen, maar echte oplossingen. We overleefden recessies omdat we onze klanten juist helpen in te spelen op nieuwe economische dynamiek. We kunnen op steeds grotere klanten focussen. We bedienen de mooiste retailers, maar ook wholesalers en producenten. En al die tijd zijn we onderscheidend gebleven, dat bewijzen de awards die we nog steeds winnen. Ons succes is ook valantic opgevallen. Na een paar keer daten wisten we het zeker: dit klikte als een malle. En zo werden we samen één. Eigenlijk werden we onderdeel van een grotere familie. En we kunnen nu al zeggen: het is een hele gezonde relatie. Met partners die elkaar in hun waarde laten en laten shinen. De ontwikkeling zorgt ervoor dat we voorop kunnen blijven lopen, hoe complex of internationaal de markt ook wordt. Dat succes hebben we aan twee dingen te danken: aan onze innovatiekracht en vooral aan onze mensen. Hashtag TROTS.